Meestal kan je binnen 2 – 4 weken een afspraak maken in de praktijk. Online kan je vaak nog sneller een afspraak maken.

Nee, je kunt je rechtstreeks aanmelden. Wel vraag ik je een identiteitsbewijs mee te nemen.

De meeste zorgverzekeraars vergoeden de consulten geheel of gedeeltelijk. Dit is afhankelijk van je zorgverzekeraar en je aanvullende polis.

Je ontvangt de factuur uiterlijk binnen een aantal dagen. Deze factuur kun je vervolgens declareren bij je zorgverzekeraar.

Het verwerken van betalingen achteraf vraagt meer administratieve handelingen. Op de factuur die je ontvangt staat meteen vermeld dat het consult is voldaan. De verwerking in mijn administratie is hiermee meteen afgerond.

Je kunt 48 uur van tevoren je afspraak kosteloos annuleren. Wanneer je niet tijdig afzegt dan wordt het consult in rekening gebracht.

Dat hangt van je situatie af. Na het intakegesprek wordt meestal binnen twee weken een vervolgafspraak gepland. Zo snel als het kan worden de afspraken teruggebracht tot een lagere frequentie.

Dit is afhankelijk van de vorm die we kiezen.
Individueel online: 45 minuten
Individueel in de praktijk: 60 minuten

Stellen online: 75 minuten
Stellen in de praktijk: 90 minuten

Indien vooraf overeengekomen plannen we sessies die korter of langer duren.

De ervaring leert dat cliënten soms over een drempel moeten. Vaak na een eerste sessie zien ook zij de voordelen van het online werken. Het is voordeliger, kost je minder tijd ook omdat je niet hoeft te reizen én het werkt minstens zo effectief.

Zeker, graag verneem ik wat je voorkeur is. Het kan zijn dat ik je voorstel om toch een andere vorm te kiezen als ik verwacht dat dit effectiever is. In overleg maken we dan een keuze. Vaak werk ik ook in een sessie met verschillende behandelvormen.

De beroepsverenigingen stellen hoge eisen aan hun leden met betrekking tot opleiding, bijscholing, praktijkvoering, dossiers, geheimhoudingsplicht, hygiëne, privacy, en kwaliteitscontrole. Samen met de zorgverzekeraars en de consumentenbond wordt hierop toegezien.

De beroepsverenigingen hebben een eigen onafhankelijke klachtenregeling. Alle reacties en eventuele klachten worden op een integere en zorgvuldige manier behandeld.

Tijdens de eerste sessie wordt u gevraagd om een behandelovereenkomst te ondertekenen. Door de beroepsvereniging is dit verplicht gesteld. Deze bijeenkomst is ter bescherming van de cliënt.

Als je het fijn vindt om te leren met en van anderen en ook als je behoefte hebt om verbinding met gelijkgestemden te ervaren, zijn groepsbijeenkomsten van enorme waarde. Door met kleinere groepen te werken aan je eigen proces, brengt het je ontwikkeling in een stroomversnelling.

Sommigen vinden het te spannend in een groep en kiezen liever eerst voor een individuele begeleiding. Uiteraard kun je ook om andere redenen kiezen voor een individueel traject.

Je meld je aan via ‘Neem contact met mij op’.  Deze knop vind je op de pagina Moeiteloos Bestaan bij Groepen.

Het verwerken van betalingen achteraf vraagt meer administratieve handelingen. Op de factuur die je ontvangt staat meteen vermeld dat het bedrag is voldaan. De verwerking in mijn administratie is hiermee meteen afgerond.

Je kunt 48 uur van tevoren kosteloos annuleren. Je kan dan in de eerstvolgende nieuwe groep aansluiten. Wanneer je niet tijdig afzegt dan wordt het bedrag niet verrekend.

Dit is afhankelijk van de vorm die je kiest.
Hier vind je meer informatie over de verschillende bijeenkomsten.

De ervaring leert dat sommigen eerst  over een drempel moeten. Vaak na een eerste ervaring zien ook zij de voordelen van het online werken. Het is voordeliger, kost je minder tijd ook omdat je niet hoeft te reizen én het werkt minstens zo effectief.

Online kan je ook prima in kleine groepjes werken, waardoor iedereen aan bod komt.